8 days of Chiang Mai

5 oktober 2015 - Chiang Mai, Thailand

Nadat we even genoeg tempels hadden gezien zijn we op weg gegaan naar Chiang Mai. Dit is een erg gezellige stad met veel leuke markten en vooral ook erg lekker eten! Van dit lekkere eten hebben we dan ook flink geprofiteerd, van banana roti (pancakes) tot pad thai. In deze week hebben we de natuuur rond Chiang Mai vanuit een zipline bekeken, wat erg leuk was om te doen. De laatste kabelbaan was zelfs 900 meter lang! Daarnaast zijn we bij een klooster langs geweest om met de monniken te praten en hebben we een meditatieles gevolgd. Het was erg interessant om te horen hoe de monniken hier leven en wat de idealen achter het boeddhisme zijn. Hier zouden wij nog heel wat van kunnen leren! De meditatieles was ook boeiend om mee te maken, maar het is toch niet helemaal voor ons weggelegd om een uur te zitten of te lopen en alleen op je ademhaling te letten.

Ook hebben we ons een avond verdiept in de thaise keuken met een kookcursus, waardoor we nu allebei gespecialiseerd loempia vouwer zijn. Hier hebben we o.a. de traditionele pad thai gemaakt, maar ook erg lekkere curry. Een ander hoogtepunt op een van de avonden was het lady-boy cabaret. Hier werd een hele voorstelling opgevoerd met dans en playback met een hoog song festival gehalte. We hebben ons hier dan ook de ogen uitgekeken en het is zeker een aanrader om hier naartoe te gaan als je in Chiang Mai bent. Op een van de laatste dagen in Chiang Mai zijn we naar het elephant nature park gegaan. Hier worden olifanten opgevangen die verminkt zijn geraakt door het werk dat ze moesten doen, of bijvoorbeeld op een landmijn zijn gaan staan. In de ochtend mochten we de olifanten voeren en daarna gingen we er een aantal in het park bezoeken (ze lopen hier allemaal vrij rond). Smiddags gingen de olifanten zich wassen in de rivier. Hierbij konden wij met een emmertje ons best doen om de grote olifanten te wassen. Gelukkig gingen ze daarna zelf nog de rivier in want of ze schoon werden van dat beetje water wat wij met moeite op hen gooiden betwijfelen we. Later in de middag gingen we nog even de 'baby' olifantjes opzoeken en daarna zat ons bezoek er alweer op.

Hier de video over Chiang Mai http://1drv.ms/1MsFWes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Merel:
    2 november 2015
    Wat een prachtig filmpje! Ook leuk om jullie zo veel in beeld te zien... Ziet er heel actief uit allemaal, geniet ervan..
  2. Hermie:
    3 november 2015
    'n Erg mooie film. Door olifanten uitgewuifd worden zul in Koningslust niet (gauw) meemaken.
    Veel reisplezier.
  3. Gertie Loe:
    3 november 2015
    Janine dat jij met de kabelbaan durft. Dar was vroeger wel anders
    groetjes . Pap
  4. G.W.L. Ghielen:
    3 november 2015
    KOMT ME ALLEMAAL BEKEND VOOR .KOKEN ,TEMPELS , OLIFANTEN.GENIET ERVAN.
  5. Kevin en Steffie:
    4 november 2015
    Ha Roel & Janine,

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen! We kijken al weer uit naar het volgende verhaal.

Groetjes Kevin en Steffie
  6. Kevin en Steffie: