Koh Lanta, KL, Hong Kong

31 oktober 2015 - Hong Kong Island, China

Na het Khao Sok national park zijn we naar het eiland Koh Lanta getrokken. Hier hebben we een paar dagen lekker niks gedaan. We zaten in een hutje op een park dat direct aan het strand lag, en er lagen overal leuke barretjes en restaurantjes aan het strand wat er heel knus uitzag. We hebben wat gezwommen, een dagje gescooterd, krabben gevangen en vooral veel fruitshakes gedronken.

Krabben jachtScooteren

Nadat we goed uitgerust waren zijn we door gevlogen naar Kuala Lumpur in Maleisië. Hier hebben we een paar dagen doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Hong Kong. In Kuala Lumpur hebben we vooral veel door de stad gelopen en ons verbaasd over de vele grote shopping malls die ze hier hebben. Zo heeft een shoppingmall gewoon een indoor pretpark  met een achtbaan die tussen de winkels doorloopt! We hebben China town bezocht en little India. Dit was een erg drukke buurt met een grote markt waar allerlei Indisch eten werd verkocht en kleding, we keken onze ogen uit. Natuurlijk hebben we ook nog een bezoek gebracht aan de Petronas towers waar Kuala Lumpur om bekend staat. Vooral in de avond zijn deze mooi verlicht en zien er indrukwekkend uit. Verder zijn we naar de Batu caves gegaan. Dit is een hindu tempel met hoe kan het dan ook veel aapjes die vooral uit zijn voedsel van mensen. Ze zoeken in containers en pakken alles wat ze pakken kunnen, dus geen eten in de hand en tas op slot. Op onze laatste dag zijn we nog naar het grootste vogelpark van de wereld geweest, maar dit viel eigenlijk een beetje tegen.

Petronella towers KLAapjes bacu caves KL

Toen vervolgden we onze reis naar Hong Kong, waar we allebei erg naar uitkeken. Op weg van het vliegveld naar de stad kregen we al door wat voor enorme stad het is, met ontzettend veel hoge gebouwen. Ons hostel lag ook in een grote flat, waar waarschijnlijk meer mensen wonen dan in heel Koningslust! We moesten met een gammele lift naar de 13e verdieping en door kleine vieze gangetjes zoals je die in een film ziet kwamen we bij ons hostel uit. Op onze kamer van een paar vierkante meter lagen we met 4 personen en de wc was tevens de douche haha. Zo gaat dat hier in Hong Kong. Op onze eerste dag Zijn we over verschillende markten gelopen waar ze kleding en andere nep merk spullen verkopen, maar ook een markt waar vissen en schildpadjes in hele kleine zakjes met een beetje water worden verkocht, en puppies, cavia's en andere dieren in te kleine hokjes zitten. In de avond gingen we naar de kade van de rivier waar je goed uitzicht hebt op de skyline van de CBD van Hong Kong. Hier vind ook elke avond een lichtshow plaats met alle gebouwen. Deze was echter niet echt spectaculair en de muziek die er bij hoorde nog slechter.
Op dag 2 besloten we om met de ferry naar de overkant van de stad te gaan waar dus het echte centrum en de hoge kantoorgebouwen liggen. Hier liepen we dan als 2 piepkleine mensen tussen alle grote kantoorgebouwen door. De trams die hier reden waren erg smal en deden ons aan de Harry Potter bus denken. We hebben hier een aantal shoppingmalls bezocht die alleen maar electronica en accessoires verkochten, een stuk goedkoper dan bij ons. Die avond gingen we naar een oktoberfest dat door een hotel werd georganiseerd. We waren hier erg benieuwd naar! Er stond een grote tent en er werd allemaal Duits eten verkocht zoals zuurkool en braadworst. En ze hadden Erdinger bier. De Chinezen gingen helemaal los op de Duitse hits, en probeerden zelfs de tekst mee te zingen. Samen polonaise lopen, duitse dansjes maken en sjoenkelen. We hebben ons hier dan ook goed vermaakt en vooral onze ogen uitgekeken! De avond hierna namen we een bus naar de top van een berg waar je de hele skyline van Hong Kong kunt zien. Bovenop staat een grote uitkijktoren waar Chinese toeristen in lange rijen staan te wachten om er in te mogen. Gelukkig hadden wij over een mooie wandelroute gelezen waarbij je net zo'n mooi uitzicht hebt maar niet hutje mutje tussen de toeristen hoeft te staan. Het uitzicht hier was echt geweldig. Vanuit hier zie je pas echt hoe groot de stad is en hoe hoog de gebouwen eigenlijk zijn. Dit was toch wel de mooiste skyline die we ooit gezien hebben. Op de laatste dag zijn we nog naar de ten thousand buddha geweest, bekend van wie is de mol en je raad het al duizenden standbeelden van buddha hebben. Vervolgens zijn we na het Hong Kong park geweest. Dit is een groot park midden tussen de hoge kantoren, met een vijver en een overdekt vogelpark. In de avond zijn we nog naar een halloween feest gaan kijken met een hoop verklede mensen. De kinderen hadden allemaal een pompoen mandje bij met snoep om met elkaar te kunnen ruilen, erg grappig.
Hong kong vonden we geweldig en we wilden eigenlijk nog langer blijven, maar helaas onze vlucht vertrok de volgende dag naar Cambodja! We zijn benieuwd.

Skyline Hong KongBierfest Hong Kong

Hierbij ons filmpje http://onedrive.live.com/redir?resid=D5A9CDAB69E697E!3768&authkey=!AIqUzlESdAkMK1s&ithint=video%2cmp4

1. Carin:
    29 november 2015
    Hoi jullie, leuk om jullie zo te volgen. Mooi om 't uiterste te zien van de reis. Leuk je verhaal over het Duits feest. Jammer dat je geen lederhosen bij je had. Dan waren ze daar helemaal uit hun dak gegaan. Weer effe terug naar bijna nederland. Mis je je homeland niet op zo'n moment? Jullie zijn stiekum toch al een hele tijd weg.
    However. .......jullie genieten. Dat is duidelijk. Lieve groetjes uit Blitterswijck
  2. Fam Mestrom:
    Hoi Janine en Roel,
    Wat geweldig wat jullie allemaal zien, en zo te zien bij het filmpje een gezellig feest.
    Wat zullen jullie samen genieten van deze tijd. Als ik jullie zo zie denk ik niet dat jullie nederland missen?
    Veel plezier, Groetjes Fam Mestrom
  3. Kevin en Steffie:
    29 november 2015
    Wederom leuk om te lezen hoe het jullie vergaat!!
    Leuke foto's!!
  4. An:
    29 november 2015
    Prachtig Janine geniet er maar van
  5. Loes:
    29 november 2015
    Leuk verhaal & mooie foto's!!:)
  6. Evelien en Bart:
    Hallo Roel en Janine,

Wat een prachtige foto's weer,
    Wat een schitterend uitzicht van Hong Long.
    We kijken uit naar het volgende verhaal, geniet nog lekker van jullie reis
    Groetjes!
  7. Truus:
    1 december 2015
    Super, geweldig.
    Blijf genieten.
    Groetjes Truus en Thei
  8. Merel:
    2 december 2015
    Prachtig filmpje en mooi verhaal! Ik zal jullie filmpjes eens aan je mentorklas van vorig jaar laten zien Roel, vinden ze vást leuk...
  9. Oma en Opa:
    3 december 2015
    Wij zullen jullie vanavond missen als we lekker met de familie gaan wokken, voor de verjaardag van oma.
    Geniet maar van jullie mooie reis!
    Groetjes Opa en Oma Ghielen
  10. G.W.L. Ghielen:
    5 december 2015
    OKTOBERFEST IS TOCH ANDERS DAN DE KARAOKEBAR.
    NIET VERGETEN ALS JULLIE IN VIETNAM ZIJN OM NAAR HA LONG BAY TE GAAN.EN KIJK UIT VOOR DE VELE BROMMERS IN HANOI.