Cultuurhistorisch Thailand

3 oktober 2015 - Sukhothai, Thailand

Na het natuurpark vonden we dat het tijd was voor cultureel Thailand. Dit keer gingen we met de lokale trein richting Ayutthaya. Hier waren we zo ongeveer de enige toeristen en in de trein liepen wel 10 mensen op en neer om eten te verkopen de hele reis lang. Ze verkochten alles, vlees op stok, insecten, mais en we zagen zelfs een vrouw met een ketel pad thai rondlopen. Na deze boeiende treintocht kwamen we aan In Ayutthaya. Het is de oude hoofdstad van Thailand en je vond er dan ook veel oude tempels door de hele stad heen. Het makkelijkste is om door de stad te fietsen, dus we huurden 2 fietsen en gingen op pad. We fietsten door oude kapotte ruïnes en tempels en omdat de zon onder ging leverde dit mooie plaatjes op. Erg indrukwekkend.

Na Ayutthaya gingen we door naar Sukhothai. Hier lagen de tempels meer centraal en waren ze ook nog meer intact. Het park was wederom groot dus we huurden we een fiets. We vonden Sukhothai mooier en indrukwekkender dan Ayutthaya, vooral omdat alles centraal lag en het meeste nog goed bewaard is gebleven.