Bangkok

27 september 2015 - Bangkok, Thailand

Vrijdag 25/9
Het vliegen was deze keer kort en was weer met Sri lankan. Omdat bangkok een tussen landing was zaten er veel Chinezen in het vliegtuig, waardoor er heel wat afgeboerd werd in het vliegtuig. De rij voor de douane was lang maar ze lieten ons toch binnen. We kregen een visum voor 30 dagen. Backpacks opgehaald en gaan eten bij de 7/11. Deze winkel ligt overal door Thailand, elke hoek van de straat heeft er wel een. Het is een soort ah to go. Hier hebben we lekkere tosti's gepakt die ze daar voor ons klaar maken. Na de lunch de skytrain gepakt naar ons hostel. Er was veel beveiliging overal wat waarschijnlijk te maken heeft met de aanslagen van augustus. Aangekomen in bangkok was het een wereld van verschil met Sri Lanka, heel westers. Je ziet ook veel meer nationaliteiten en het bruist er echt. Eenmaal in het hostel kregen we de deur van onze kamer niet open en brak het slot af. We hebben toen een nieuwe kamer gekregen omdat de kamer niet meer op slot kon. Na alles ingestalleerd te hebben, klaar gemaakt om te gaan eten. Lekker in een restaurant ons eerste thais eten gehad wat erg lekker was.

Zaterdag 26/9
Vroeg op omdat we afgesproken hadden met een vriendin van Janine. Zij is ook aan het reizen en we gingen samen naar de weekend markt. Dit is de grootste markt ter wereld zeggen ze. De vriendin van Janine had nog 2 andere dames bij, uit Canada en Finland. Zij waren al eerder op de markt geweest wat wel handig was omdat ze dan ook de weg wisten. De markt was heel groot en het waren hele smalle steegjes. We gingen van rechts naar links en we wisten echt niet meer waar we waren. Op de markt verkochten ze alles wat je maar kon bedenken, sieraden, kleren, meubels, dieren, eten, stoffen, souvenirs etc. Alles was spot goedkoop. Helaas kunnen wij niets kopen omdat we het dan mee moeten nemen. Op het laatst gingen we naar de vis afdeling. Hier kon je levende vissen kopen die in zakken met een klein beetje water werden verkocht. Dit zag er wel zielig uit. Er waren ook grote vissen die in een klein plasje lagen te broeien, roggen, schildpadden en garnalen. Na de markt een wandeling in het park om bij te komen. Het was inmiddels al best warm en daarom besloten we naar een shopping mall te gaan omdat daar airco is. De shopping mall was aangekleed in verschillende stijlen uit verschillende landen zoals bijvoorbeeld Engeland. Verschillende winkels zoals de h&m kon je er vinden, en de prijzen Europees. Hierna hebben we lang in een Foodcourt gezeten en heerlijk gegeten voor 3 euro. De verhoudingen liggen hier erg scheef. Zo betaal je voor een ijsje hetzelfde als voor een maaltijd.

Zondag 27/9
Rise and shine voor de Co van Kessel fietstocht. Vandaag met de vriendin van Janine en de Canadese een fietstocht geboekt. Deze begon al om 8 uur. Op de site stond dat we het beste met de skytrain en dan met de boot konden gaan. Helaas hadden we niet goed gelezen dat het op zondag beter was om een taxi te pakken. Klokslag 2 over 8 waren we op onze bestemming. Hier werden we welkom geheten door Pham en Tiny, onze gidsen. We kregen een fiets en hop daar gingen we, midden door Bangkok. Vooral door smalle kleine steegjes waar geen verkeer was, langs tempels, door markten en zelfs door restaurants. Het was een gek gezicht en de meeste locals lachten en zwaaiden naar ons. We begonnen in China Town en hebben vervolgens met een boot naar de overkant van het oude centrum een paleis bezocht en een park. Het gaf een compleet ander beeld van Bangkok. Na 3 uur fietsen was het toch wel warm geworden. In de avond zijn we met de taxi boot naar Khao San road gegaan, de hoofdstraat van Bangkok. Omdat het al donker was, was de rit erg mooi met alle verlichting vanuit de stad. Een half uur later kwamen we in het centrum. Hier was het inderdaad een circus. Een hele grote uitgaansstraat met allemaal marktjes. Bier en cocktails werden overal zo goedkoop mogelijk verkocht en discotheken probeerden je binnen te halen met leuzen als 'we don' t check your id'. Ook verschillende 'pingpong shows' werden er aangeboden. We besloten om bij een kraampje wat pat thai te eten met loempia's en keken onze ogen uit. Even verderop verkochten ze gebakken spinnen, kakkerlakken, kikkers en schorpioenen. Voor een foto vroegen ze natuurlijk ook geld, een schamele 25 euro cent. Mooi einde voor een toffe dag bangkok!

Maandag 28/9
Vandaag niets op de planning, eerst lekker lang geslapen en ons klaar gemaakt en gekozen voor een wandeling naar China Town. Hier moest een tempel zijn die bewaakt werd door krokodillen, midden in de stad. Na zoeken en vragen wist niemand het ons te vertellen tot Roel nog 1 poging deed bij een lief vrouwtje. Het vrouwtje wist wel waar het was en liep vriendelijk met ons mee naar de tempel. Eenmaal aangekomen zaten er in inderdaad 4 krokodillen in een klein vijvertje bij een mooie tempel, een bizar gezicht. Het waren echt grote krokodillen en eentje was er opgezet. Het verhaal gaat dat hij is vermoord omdat hij een jongetje heeft opgegeten. Daarna zijn we naar de bloemenmarkt geweest en vervolgens nog een tempel bezocht, de goude berg. Onderweg naar boven kon je verschillende klokken luiden, en kwam er een kleine slang de trap af. Boven had je een mooi uitzicht over de stad. In de avond gingen we naar de sky bar. Onze nette kleren aan gedaan en toen 64 verdiepingen met de lift naar boven. Er was een eet gedeelte en een drink gedeelte. Omdat het eten niet in ons budget pastte een drankje gedaan. Een biertje kostte 10 euro en Janine haar cocktail 9 maar dat was het meer dan waard. Het uitzicht was prachtig en het begon net donker te worden. Nederlands als we zijn zo rustig mogelijk ons drankje opgedronken. We kregen er ook olijven en een schaaltje pinda's bij. Veel foto's geknipt maar we baalden wel dat we niet overal mochten komen. Na onze laatste druppel terug naar beneden. Roel besloot om toch even een kijkje te nemen bij het eetgedeelte. Hier mocht je na je drankje blijkbaar gewoon komen en het uitzicht was daar nog mooier. Het was waar de opnames van de hangover 2 zijn gemaakt en je kon nu heel Bangkok goed zien. Helaas hebben we Chow niet gezien! Hier hebben we ons nogmaals vermaakt met het verbluffende uitzicht en natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt. Na deze sessie zijn we een hapje gaan eten om de avond af te sluiten.

1. Truus:
    6 oktober 2015
    Super wat jullie allemaal zien en beleven.
    Wij vinden het fijn dat we dit ook allemaal mogen mee maken via jullie verhalen en foto's.
    Blijf maar mooi genieten.
    gr. Truus en Thei.
  2. Rik en Christy:
    10 oktober 2015
    Hey Roel en Janine,
    Wat een mooie verhalen al allemaal en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Fantastische belevenissen allemaal en wat een verschillende indrukken!
    Erg leuk om zo mee te kunnen en mogen genieten van jullie avontuur!
    Geniet ze nog volop!
    Vele lieve groetjes, Rik en Christy
  3. Fam Mestrom:
    11 oktober 2015
    Hallo Janine en Roel,

Wat hebben jullie al veel gezien, geweldig, geniet maar lekker van dit avontuur!
    Groetjes Peter, Jolanda, Lars, Jeremy, michiel
  4. G.W.L. Ghielen:
    12 oktober 2015
    hallo Roel en janine. als je in zuid oost azie wat koopt altijd afdingen. je bied gewoon een derde van wat ze je vragen en dan is het gewoon een spel dat gespeeld wordt. meestal heb je het voor 40 tot 60 vd vraagprijs.spotgoedkoop dus.
    Groetjes Geert.
  5. Evelien en Bart:
    18 oktober 2015
    Janine en Roel,
    Wat een prachtige foto's en mooie verhalen! Misschien moeten we toch eens naar Azië op vakantie...
    Geniet nog van al jullie belevenissen! Wij kijken uit naar het volgende verhaal....groetjes Bart en Evelien